A.HAAVA NIM PALA KOOLI LASTEAIA TEGEVUSKAVA 2022/2023 ÕPPEAASTAL
Pala lasteaia õppeaasta algab 01. septembril 2022 ja lõpeb 31. augustil 2023.
1.Ülevaade lasteaiast
Üldandmed
Nimetus: A.Haava nim Pala Kooli lasteaed
aadress: Tartumaa Peipsiääre vald Pala küla 49426
registreerimise nr. 75014787
lasteasutus liik munitsipaal-lasteasutus
omanik: Peipsiääre vallavalitsus
telefon: 5011085; 53614355
lahtiolekuaeg: 7.15 – 18.15
rühmade arv: 3 (üks sõimerühm ja 2 aiarühma)
e-mail: pala.lasteaed@neti.ee
www.palapk.edu.ee/lasteaed
Pala lasteaias on teostatud riiklik järelvalve 10.10.2016 – 21.10.2016
Missioon
A. Haava nim Pala Kooli lasteaed pakub lapsele igakülgset arengut toetavat ja turvalist lastehoidu. Töötajale pakutakse kaasaegset ja meeldivat keskkonda.
Visioon
Kasvatakse koos mängu, tantsu, laulu, uudishimu ja usinusega, ollakse rõõmsad ja aktiivsed.
Rühmade komplekteerimine
sõimerühm kuni 16 last ( 1 – 3 a )
keskmine rühm kuni 20 last ( 4 – 5 a )
vanem rühm kuni 20 last ( 5 – 7 a )
Personal
Momendil töötavad lasteaias õpetajad:
-
Tiina Karu – õppetöö koordinaator ja rühma õpetaja,
-
Maie Müürsepp – rühma õpetaja,
-
Jane Kiigjõe – rühma õpetaja
-
Eve Odrest – rühma õpetaja ja meditsiinitöötaja,
-
Eve Eres - sõimerühma õpetaja,
-
Malle Tamm - sõmerühma õpetaja,
-
Malle Sildver – muusikaõpetaja,
-
Killu Vunk – liikumisõpetaja.
Õpetajad on erialase kõrg- või keskeriharidusega.
Momendil töötav abipersonal:
-
Malle Leppik - abiõpetaja,
-
Terje Saar – abiõpetaja,
-
Terje Sirgo – abiõpetaja
-
Agnes Kivirand - majahoidja
Ametikohtade arv 2021/2022 õppeaastal
-
1. abiõpetaja - 120 t/ 3 ametikohta
-
2. muusikaõpetaja - 0,25 ametikohta
-
3. liikumisõpetaja - 0,25 ametikoht
-
4. õppetöökoordinaator - 0,5 ametikohta
-
5. õpetaja - 207 t/ 5,75 ametikohta
-
6. majahoidja - 1,0 ametikoht
-
7. meditsiinitöötaja – 0,16 ametikohta
Kokku: 10,91 ametikohta
2. Eesmärgid ja prioriteedid 2022/2023 õppeaastal
Prioriteedid 2022/2023
1. Teadushuvi kasvatamine. Populariseerida teadust ja õppimist.
2. Õpetame lastele digioskusi.
3. Looduse ja keskkonnateadlikkuse tõstmine läbi säästva suhtumise loodusesse.
4. Väärtustame viisakust
5. Arendame pidevalt tugistruktuure ning kaasame uusi meeskonnaliikmeid.
Õppeaasta eesmärgid lähtuvalt prioriteetidest
-
Lapsed osalevad erinevate teadusteemaliste projektide töötubades (sooritatakse erinevaid katseid lähtudes looduse ja füüsika seaduspärasustest).
-
Õpetame lastele digioskusi. Lapsed kasutavad digiluupi, mikroskoopi, vaatavad neti teel loodusfilme, saavad robootika algteadmisi jms.
-
Lapsed saavad osa PowerPointi teel esitletavatest loodusteemadest, käiakse looduses, matkal, külastatakse muuseume, võetakse osa loodusprojektidest ja looduse uurimustest, mis seotakse aktuaalsete keskkonna arengu suundadega ja säästva eluviisiga.
-
Laps oskab eakohaselt käituda lihtsamates situatsioonides ja on suheldes viisakas.
-
Erivajadusega laste varajane märkamine ja nendega tegelemine toimub läbi tugistruktuuride kaasamise.
Prioriteetide saavutamine õppe – ja kasvatustöös
|
Prioriteet |
Prioriteedi saavutamise viis |
|
|
|
1. |
Teadushuvi kasvatamine Lapsed osalevad erinevate teadusteemaliste projektide töötubades (sooritatakse erinevaid katseid lähtudes looduse ja füüsika seaduspärasustest, kasutavad digiluupi, mikroskoopi, vaatavad neti teel loodusfilme, saavad robootika algteadmisi jms).
|
Tutvutakse erinevate katsetega, teostatakse praktilisi ülesandeid, tutvutakse erinevate digilahendustega loodusprojektide läbiviimisel. Võtame osa „Suukoolist”, „Huvitava Bioloogia Koolis”, Räpina ananduskooli taimekasvatusporgrammist. Digiluubi, mikroskoobi kasutamine, preparaatide muretsemine koostöös vanematega. Loodusfilmide vaatamine PowerPoint esitlused erinevatel loodusteemadel. Vanem rühm osaleb teadusringis.
|
2. |
Õpetame lastele digioskusi
|
Rühmas saavad lapsed kasutada Robo Tigu, Blue Boti, jutupliiatsit. Vanem rühm osaleb robootika ringis. |
3. |
Looduse ja keskkonnateadlikkuse tõstmine
Lapsed saavad osa PowerPointi teel esitletavatest loodusteemadest, käiakse looduses, matkal, külastatakse muuseume, võetakse osa loodusprojektidest ja looduse uurimustest, mis seotakse aktuaalsete keskkonna arengu suundadega.
|
Lapsi õpetatakse nägema looduses nähtamatut. Matkad ja õppekäigud metsa, tuntumate loomade, taimede tundmine. Räpina aianduskooli projektis viktoriinidest osavõtt, taimede kasvatamine. Lasteaia õueala jaoks lilletaimede ettekasvatamine kevadel. “Huvitava bioloogia” katsete tegemine ja nende soorituste fotode saatmine ning filmide vaatamine. Elistvere loomapark Zooloogia muuseum Keemia ja bioloogia alased katsed Alatskivi matkaraja külastamine Vanemuise Väike maja ja TÜ Loodusmuuseumi ühisprogramm „Mängult või päriselt” REKY etendus Jõgeval „Siis kui leib magusaks muutus” „Suukooli” programm
|
4. |
Viisakuskasvatus Laps oskab eakohaselt käituda lihtsamates situatsioonides ja on suheldes viisakas.
|
Igapäevane selgitus ja eeskuju. Käitumisjuhiste koostamine koos lastega. Mängud ja situatsioonimängud.
|
-
Kuidas rakenduvad lapsekesksed õppe- ja kasvatustöö põhimõtted (erinevad meetodid ja võtted; laste mäng, kaasamine, aktiivsus jms, mis on sellel õppeaastal oluline)?
Tegevuses pööratakse tähelepanu laste individuaalsusele, arengutempole, käelisele tegevusele, mängu oskuse arendamisele, lugemis- ja arvutamisoskuse arendamisele, võrdlemisele, uurimisele ja vaatlusele, liikluskultuurile ja – teabele.
Integreerime erinevaid valdkondi: mängu ja lugemist, matemaatikat; käelisi tegevusi mina ja keskkonnaga; liikumist ja muusikat; matemaatikat mina ja keskkonnaga.
Arendame lugemisoskust, võrdlemist, arvutamist, joonistamisoskust erinevate vahenditega, meisterdamisoskust, loovust, fantaasiat. Arendatakse ka digipädevust.
Rikastatakse mängukeskkonda arendavate mänguasjadega, joonistustega, kostüümidega, erinevate situatsioonidega, rollimängudega, digilahendustega.
Koostöös lastevanematega toimuvad: isadepäev, vanavanemate päev, mardisantimine, teatrikülastused, tervisemaraton, näidendi kostüümide valmistamine, tantsupidu Palal.
3. Koolitus, enesetäiendus, eesmärgid õpetajatele
-
Töötajatega viia läbi arenguvestlusi.
-
Koolitused
Ühised koolitused:
23. jaanuar - CAP koolitus
17.jaanuar - Esmaabikoolitus
-
Digikoolitused õpetajatele
4. Pedagoogilised nõukogud
-
19. september - 2022/2023 õ/a üldtööplaan,
2022/2023 õ/a eesmärgid
-
27.detsember – lasteaia arengukava täitmine 2022.a.
Erinevad kriisiplaanide meelde tuletamised ja läbi arutamised
-
26. mai – lasteaia lõpetamine
-
30. mai – rühmade õppeaasta kokkuvõtted
-
29. august – Pala lasteaia 2022/2023 õ/a üldine kokkuvõte
5. Töö lapsevanematega
Koosolekud vähemalt 1 kord poolaastas ja arenguvestluste jätkamine lapsevanematega.
21. sept - õppeaasta tutvustus
mai – õppeaasta kokkuvõte
-
Stendimaterjalid (päevakava, nädala tegeluste plaan, rühma nimekiri, sünnipäeva õnnitlused, üritused, laste tööd).
-
Arenguvestlused: november - mai
-
Korraldatakse lastevanematele koolitusi veebi teel kui ka kohapeal, kuhu on kutsutud esinema eriala spetsialiste. Loenguid ühildatakse kooli loengutega.
23. jaanuar – CAP koolitus
aprill - loeng lapsevanematele
-
Traditsioonilised ühisüritused vanematega (isadepäev, jõulupidu, näitemängupäev, vanavanemate päev, lõpupidu, emadepäev jne).
-
Info jagamine ELIISis, sotsiaalmeedias (facebooc) rühmade kaupa, riietusruumide stendidel ja suusõnaliselt.
-
Lasteaed on liitunud ELIISiga.
6. Üritused lastega
Antud tabelit täiendatakse jooksvalt aasta läbi.
kuu |
kuupäev |
üritus |
vastutaja |
märkused |
september |
1.- 30. sept
|
Matk „Tere, sügis“ /kõik
|
Rühmade õpetajad |
|
|
14. sept |
Multifilmi hommik lasteaias/kõik |
M.Müürsepp |
|
|
5.sept – 9.sept
|
Mihklipäeva meisterdamine ja näitus Pala kultuurimajas /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
|
24. sept |
„Maal elamise päev“ – Vanade tööriistade näitus ja igal täistunnil ringkäik lasteaias/kõik rühmad |
Kõik töötajad |
|
|
30. sept |
Alatskivi loodusrajal matk kell 9.15 – 11.00/vanem rühm |
T. Karu J. Kiigjõe |
|
|
3. okt |
Kääpa lasteaeda külla /keskmine rühm |
Õp. M: Müürsepp ja J. Kiigjõe |
|
|
28.sept, 28.nov, 15.veebr, aprill |
Pala raamatukogus Anu Sauliga /vanem rühm |
E. Odrest |
|
|
26. sept |
Spordipäev/kõik |
Rühmade õpetajad koostöös õp. V. Otsaga |
|
|
20.okt 11.00 |
Jõgeval kultuurikekuses REKY etendus „Siis kui leib magusaks muutub” 10 eurot pilet/vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
|
oktoober |
6.okt |
„Tulest targem“ /vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
|
|
4.okt |
KIK projekt Taluloomad/vanem rühm |
T. Karu |
KIK rahastus |
|
okt |
Raamatukogu ühiskülastused – /rühmade kaupa |
Rühmade õpetajad |
|
|
September- 20. okt |
Ajalehel Tartu Postimees (AS Postimees Grupp) eelkooliealiste laste joonistusvõistlusest “Mina märkan” osavõtt /keskmine ja vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
17. okt |
Lastekirjanik ja kunstnik Signe Lelbret meil tutvustamas oma raamatut „Veetilga seiklused“ „Mõmmikute imeline metsaelu” ja „Tõrukese teekond“ /kõik |
T. Karu E. Odrest |
|
november |
10. nov |
Mardipäev /vanem rühm
|
M. Sildver, T. Karu, E. Odrest |
|
|
11.nov |
Isadepäev. Tartu Annelinna Häirekeskusesse /vanem rühm koos isadega, väljasõit |
T. Karu, E. Odrest |
|
|
11. nov ja 14. nov |
Keskmine ja sõimerühm teevad isadele kontserdi, söövad kringlit ja meisterdavad.
|
Rühmade õpetajad, M. Sildver |
|
|
nov |
Enesemääramine ja seksuaalkasvatus /vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
lükkus 23. jaanuarile |
|
17. nov |
Vanemuise Väike maja ja TÜ Loodusmuuseumi ühisprogramm „Mängult või päriselt” /Vanem rühm |
T. Karu |
|
|
28. nov |
Rühmade ja kogu lasteaia jõulukaunistustesse sättimine |
Kõik töötajad |
|
Dets |
9. dets |
Jõulufilmide hommik lasteaias /Kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
12. dets |
Jõulumaa /keskmine ja sõim
|
Rühmade õpetajad |
|
|
5.dets |
Jõulumaa. Vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
7.dets |
Kinno. „Tuhkatriinu 3 soovi“/vanem ja keskmine rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
10. – 20. dets |
Jõulunurga fotografeerimine /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
|
20.dets kell 13.00 |
Jõulupidu kultuurimajas /keskmine ja vanem rühm
|
Kõik töötajad |
|
|
20.dets kell 9.30 |
Jõulupidu/ sõimerühm |
Sõime rühmaga seotud töötajad |
|
|
16. dets |
Jõulumeisterdamised Pala kultuurimajas |
Rühmade õpetajad |
|
jaan |
27. jaan |
Retk talvisesse loodusesse /kõik rühmad
|
Rühmade õpetajad |
|
|
20.jaan |
Kino Pala kultuurimajas „Sabata kass“ /keskmine ja vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
23. jaan |
CAP koolitus /vanem rühm |
T. Karu |
|
veebr |
13. veebr |
REKY teater Jõgeval „Eesti muinasjutud”. Pilet 10.-/ vanem rühm
|
T. Karu E. Odrest |
|
|
veebr |
Teaduslikud katsed ja „Huvitava bioloogia“ katsed/vanem rühm |
T. Karu |
|
|
9.veebr
|
Tartu Loodusmuuseum /vanem rühm |
T. Karu |
|
|
14. veebr |
Sõbrapäev/ kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
23. veebr õhtul |
Vabariigi aastapäeva esinemine kultuurimajas /vanem rühm |
T. Karu |
|
|
23.veebr |
Vabariigi aastapäev lasteaias /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad, M. Sildver |
|
|
12. veebr |
Häirekeskuse loomekonkursist osavõtt "Lumest lumele 112" |
Rühmade õpetajad |
|
|
21. veebr |
Vastlad /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad, K. Vait |
|
märts |
17.märts |
Vanavanemate päev /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
13. märts |
Fotograaf /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
8.märts |
Kino Pala kultuurimajas „Kaka, kevad jt“ (vanem ja keskmine rühm) |
Rühmade õpetajad |
|
aprill |
3. - 6. aprill |
Lihavõttepühade näitus /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad |
|
|
aprill |
Südamenädala spordipäev /kõik rühmad |
K. Vait |
|
|
21. aprill |
Näitemängupäev näidendiga „Kuldkera“ /vanem rühm |
T. Karu |
|
mai |
mai |
Sõpruskohtumine Kääpa ja Voore lasteaiaga Palal/kõik |
K. Vait, Kõikide rühmade õpetajad |
|
|
mai |
Kevadine spordipäev /kõik rühmad |
K. Vait |
|
|
mai |
Matk “Tere kevad” / kõik rühmad |
Kõikide rühmade õpetajad |
|
|
mai |
Maakondlik spordipäev / vanem rühm, 10 last |
K. Vait |
|
|
12. mai |
Emadepäev /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
26.mai |
Lõpupidu /vanem ja keskmine rühm
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
1. juuni |
Lastekaitse päev /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
Pala lasteaia õppeaasta algab 01. septembril 2022 ja lõpeb 31. augustil 2023.
1.Ülevaade lasteaiast
Üldandmed
Nimetus: A.Haava nim Pala Kooli lasteaed
aadress: Tartumaa Peipsiääre vald Pala küla 49426
registreerimise nr. 75014787
lasteasutus liik munitsipaal-lasteasutus
omanik: Peipsiääre vallavalitsus
telefon: 5011085; 53614355
lahtiolekuaeg: 7.15 – 18.15
rühmade arv: 3 (üks sõimerühm ja 2 aiarühma)
e-mail: pala.lasteaed@neti.ee
www.palapk.edu.ee/lasteaed
Pala lasteaias on teostatud riiklik järelvalve 10.10.2016 – 21.10.2016
Missioon
A. Haava nim Pala Kooli lasteaed pakub lapsele igakülgset arengut toetavat ja turvalist lastehoidu. Töötajale pakutakse kaasaegset ja meeldivat keskkonda.
Visioon
Kasvatakse koos mängu, tantsu, laulu, uudishimu ja usinusega, ollakse rõõmsad ja aktiivsed.
Rühmade komplekteerimine
sõimerühm kuni 16 last ( 1 – 3 a )
keskmine rühm kuni 20 last ( 4 – 5 a )
vanem rühm kuni 20 last ( 5 – 7 a )
Personal
Momendil töötavad lasteaias õpetajad:
-
Tiina Karu – õppetöö koordinaator ja rühma õpetaja,
-
Maie Müürsepp – rühma õpetaja,
-
Jane Kiigjõe – rühma õpetaja
-
Eve Odrest – rühma õpetaja ja meditsiinitöötaja,
-
Eve Eres - sõimerühma õpetaja,
-
Malle Tamm - sõmerühma õpetaja,
-
Malle Sildver – muusikaõpetaja,
-
Killu Vunk – liikumisõpetaja.
Õpetajad on erialase kõrg- või keskeriharidusega.
Momendil töötav abipersonal:
-
Malle Leppik - abiõpetaja,
-
Terje Saar – abiõpetaja,
-
Terje Sirgo – abiõpetaja
-
Agnes Kivirand - majahoidja
Ametikohtade arv 2021/2022 õppeaastal
-
1. abiõpetaja - 120 t/ 3 ametikohta
-
2. muusikaõpetaja - 0,25 ametikohta
-
3. liikumisõpetaja - 0,25 ametikoht
-
4. õppetöökoordinaator - 0,5 ametikohta
-
5. õpetaja - 207 t/ 5,75 ametikohta
-
6. majahoidja - 1,0 ametikoht
-
7. meditsiinitöötaja – 0,16 ametikohta
Kokku: 10,91 ametikohta
2. Eesmärgid ja prioriteedid 2022/2023 õppeaastal
Prioriteedid 2022/2023
1. Teadushuvi kasvatamine. Populariseerida teadust ja õppimist.
2. Õpetame lastele digioskusi.
3. Looduse ja keskkonnateadlikkuse tõstmine läbi säästva suhtumise loodusesse.
4. Väärtustame viisakust
5. Arendame pidevalt tugistruktuure ning kaasame uusi meeskonnaliikmeid.
Õppeaasta eesmärgid lähtuvalt prioriteetidest
-
Lapsed osalevad erinevate teadusteemaliste projektide töötubades (sooritatakse erinevaid katseid lähtudes looduse ja füüsika seaduspärasustest).
-
Õpetame lastele digioskusi. Lapsed kasutavad digiluupi, mikroskoopi, vaatavad neti teel loodusfilme, saavad robootika algteadmisi jms.
-
Lapsed saavad osa PowerPointi teel esitletavatest loodusteemadest, käiakse looduses, matkal, külastatakse muuseume, võetakse osa loodusprojektidest ja looduse uurimustest, mis seotakse aktuaalsete keskkonna arengu suundadega ja säästva eluviisiga.
-
Laps oskab eakohaselt käituda lihtsamates situatsioonides ja on suheldes viisakas.
-
Erivajadusega laste varajane märkamine ja nendega tegelemine toimub läbi tugistruktuuride kaasamise.
Prioriteetide saavutamine õppe – ja kasvatustöös
-
Kuidas rakenduvad lapsekesksed õppe- ja kasvatustöö põhimõtted (erinevad meetodid ja võtted; laste mäng, kaasamine, aktiivsus jms, mis on sellel õppeaastal oluline)?
Tegevuses pööratakse tähelepanu laste individuaalsusele, arengutempole, käelisele tegevusele, mängu oskuse arendamisele, lugemis- ja arvutamisoskuse arendamisele, võrdlemisele, uurimisele ja vaatlusele, liikluskultuurile ja – teabele.
Integreerime erinevaid valdkondi: mängu ja lugemist, matemaatikat; käelisi tegevusi mina ja keskkonnaga; liikumist ja muusikat; matemaatikat mina ja keskkonnaga.
Arendame lugemisoskust, võrdlemist, arvutamist, joonistamisoskust erinevate vahenditega, meisterdamisoskust, loovust, fantaasiat. Arendatakse ka digipädevust.
Rikastatakse mängukeskkonda arendavate mänguasjadega, joonistustega, kostüümidega, erinevate situatsioonidega, rollimängudega, digilahendustega.
Koostöös lastevanematega toimuvad: isadepäev, vanavanemate päev, mardisantimine, teatrikülastused, tervisemaraton, näidendi kostüümide valmistamine, tantsupidu Palal.
3. Koolitus, enesetäiendus, eesmärgid õpetajatele
-
Töötajatega viia läbi arenguvestlusi.
-
Koolitused
Ühised koolitused:
23. jaanuar - CAP koolitus
17.jaanuar - Esmaabikoolitus
-
Digikoolitused õpetajatele
4. Pedagoogilised nõukogud
-
19. september - 2022/2023 õ/a üldtööplaan,
2022/2023 õ/a eesmärgid
-
27.detsember – lasteaia arengukava täitmine 2022.a.
Erinevad kriisiplaanide meelde tuletamised ja läbi arutamised
-
26. mai – lasteaia lõpetamine
-
30. mai – rühmade õppeaasta kokkuvõtted
-
29. august – Pala lasteaia 2022/2023 õ/a üldine kokkuvõte
5. Töö lapsevanematega
Koosolekud vähemalt 1 kord poolaastas ja arenguvestluste jätkamine lapsevanematega.
21. sept - õppeaasta tutvustus
mai – õppeaasta kokkuvõte
-
Stendimaterjalid (päevakava, nädala tegeluste plaan, rühma nimekiri, sünnipäeva õnnitlused, üritused, laste tööd).
-
Arenguvestlused: november - mai
-
Korraldatakse lastevanematele koolitusi veebi teel kui ka kohapeal, kuhu on kutsutud esinema eriala spetsialiste. Loenguid ühildatakse kooli loengutega.
23. jaanuar – CAP koolitus
aprill - loeng lapsevanematele
-
Traditsioonilised ühisüritused vanematega (isadepäev, jõulupidu, näitemängupäev, vanavanemate päev, lõpupidu, emadepäev jne).
-
Info jagamine ELIISis, sotsiaalmeedias (facebooc) rühmade kaupa, riietusruumide stendidel ja suusõnaliselt.
-
Lasteaed on liitunud ELIISiga.
6. Üritused lastega
Antud tabelit täiendatakse jooksvalt aasta läbi.
kuu |
kuupäev |
üritus |
vastutaja |
märkused |
september |
1.- 30. sept
|
Matk „Tere, sügis“ /kõik
|
Rühmade õpetajad |
|
|
14. sept |
Multifilmi hommik lasteaias/kõik |
M.Müürsepp |
|
|
5.sept – 9.sept
|
Mihklipäeva meisterdamine ja näitus Pala kultuurimajas /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
|
24. sept |
„Maal elamise päev“ – Vanade tööriistade näitus ja igal täistunnil ringkäik lasteaias/kõik rühmad |
Kõik töötajad |
|
|
30. sept |
Alatskivi loodusrajal matk kell 9.15 – 11.00/vanem rühm |
T. Karu J. Kiigjõe |
|
|
3. okt |
Kääpa lasteaeda külla /keskmine rühm |
Õp. M: Müürsepp ja J. Kiigjõe |
|
|
28.sept, 28.nov, 15.veebr, aprill |
Pala raamatukogus Anu Sauliga /vanem rühm |
E. Odrest |
|
|
26. sept |
Spordipäev/kõik |
Rühmade õpetajad koostöös õp. V. Otsaga |
|
|
20.okt 11.00 |
Jõgeval kultuurikekuses REKY etendus „Siis kui leib magusaks muutub” 10 eurot pilet/vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
|
oktoober |
6.okt |
„Tulest targem“ /vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
|
|
4.okt |
KIK projekt Taluloomad/vanem rühm |
T. Karu |
KIK rahastus |
|
okt |
Raamatukogu ühiskülastused – /rühmade kaupa |
Rühmade õpetajad |
|
|
September- 20. okt |
Ajalehel Tartu Postimees (AS Postimees Grupp) eelkooliealiste laste joonistusvõistlusest “Mina märkan” osavõtt /keskmine ja vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
17. okt |
Lastekirjanik ja kunstnik Signe Lelbret meil tutvustamas oma raamatut „Veetilga seiklused“ „Mõmmikute imeline metsaelu” ja „Tõrukese teekond“ /kõik |
T. Karu E. Odrest |
|
november |
10. nov |
Mardipäev /vanem rühm
|
M. Sildver, T. Karu, E. Odrest |
|
|
11.nov |
Isadepäev. Tartu Annelinna Häirekeskusesse /vanem rühm koos isadega, väljasõit |
T. Karu, E. Odrest |
|
|
11. nov ja 14. nov |
Keskmine ja sõimerühm teevad isadele kontserdi, söövad kringlit ja meisterdavad.
|
Rühmade õpetajad, M. Sildver |
|
|
nov |
Enesemääramine ja seksuaalkasvatus /vanem rühm |
T. Karu E. Odrest |
lükkus 23. jaanuarile |
|
17. nov |
Vanemuise Väike maja ja TÜ Loodusmuuseumi ühisprogramm „Mängult või päriselt” /Vanem rühm |
T. Karu |
|
|
28. nov |
Rühmade ja kogu lasteaia jõulukaunistustesse sättimine |
Kõik töötajad |
|
Dets |
9. dets |
Jõulufilmide hommik lasteaias /Kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
12. dets |
Jõulumaa /keskmine ja sõim
|
Rühmade õpetajad |
|
|
5.dets |
Jõulumaa. Vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
7.dets |
Kinno. „Tuhkatriinu 3 soovi“/vanem ja keskmine rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
10. – 20. dets |
Jõulunurga fotografeerimine /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
|
20.dets kell 13.00 |
Jõulupidu kultuurimajas /keskmine ja vanem rühm
|
Kõik töötajad |
|
|
20.dets kell 9.30 |
Jõulupidu/ sõimerühm |
Sõime rühmaga seotud töötajad |
|
|
16. dets |
Jõulumeisterdamised Pala kultuurimajas |
Rühmade õpetajad |
|
jaan |
27. jaan |
Retk talvisesse loodusesse /kõik rühmad
|
Rühmade õpetajad |
|
|
20.jaan |
Kino Pala kultuurimajas „Sabata kass“ /keskmine ja vanem rühm |
Rühmade õpetajad |
|
|
23. jaan |
CAP koolitus /vanem rühm |
T. Karu |
|
veebr |
13. veebr |
REKY teater Jõgeval „Eesti muinasjutud”. Pilet 10.-/ vanem rühm
|
T. Karu E. Odrest |
|
|
veebr |
Teaduslikud katsed ja „Huvitava bioloogia“ katsed/vanem rühm |
T. Karu |
|
|
9.veebr
|
Tartu Loodusmuuseum /vanem rühm |
T. Karu |
|
|
14. veebr |
Sõbrapäev/ kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
23. veebr õhtul |
Vabariigi aastapäeva esinemine kultuurimajas /vanem rühm |
T. Karu |
|
|
23.veebr |
Vabariigi aastapäev lasteaias /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad, M. Sildver |
|
|
12. veebr |
Häirekeskuse loomekonkursist osavõtt "Lumest lumele 112" |
Rühmade õpetajad |
|
|
21. veebr |
Vastlad /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad, K. Vait |
|
märts |
17.märts |
Vanavanemate päev /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
13. märts |
Fotograaf /kõik rühmad |
Rühmade õpetajad |
|
|
8.märts |
Kino Pala kultuurimajas „Kaka, kevad jt“ (vanem ja keskmine rühm) |
Rühmade õpetajad |
|
aprill |
3. - 6. aprill |
Lihavõttepühade näitus /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad |
|
|
aprill |
Südamenädala spordipäev /kõik rühmad |
K. Vait |
|
|
21. aprill |
Näitemängupäev näidendiga „Kuldkera“ /vanem rühm |
T. Karu |
|
mai |
mai |
Sõpruskohtumine Kääpa ja Voore lasteaiaga Palal/kõik |
K. Vait, Kõikide rühmade õpetajad |
|
|
mai |
Kevadine spordipäev /kõik rühmad |
K. Vait |
|
|
mai |
Matk “Tere kevad” / kõik rühmad |
Kõikide rühmade õpetajad |
|
|
mai |
Maakondlik spordipäev / vanem rühm, 10 last |
K. Vait |
|
|
12. mai |
Emadepäev /kõik rühmad
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
26.mai |
Lõpupidu /vanem ja keskmine rühm
|
Kõik õpetajad ja M. Sildver |
|
|
1. juuni |
Lastekaitse päev /kõik |
Rühmade õpetajad |
|
|
Prioriteet |
Prioriteedi saavutamise viis |
|
|
|
1. |
Teadushuvi kasvatamine Lapsed osalevad erinevate teadusteemaliste projektide töötubades (sooritatakse erinevaid katseid lähtudes looduse ja füüsika seaduspärasustest, kasutavad digiluupi, mikroskoopi, vaatavad neti teel loodusfilme, saavad robootika algteadmisi jms).
|
Tutvutakse erinevate katsetega, teostatakse praktilisi ülesandeid, tutvutakse erinevate digilahendustega loodusprojektide läbiviimisel. Võtame osa „Suukoolist”, „Huvitava Bioloogia Koolis”, Räpina ananduskooli taimekasvatusporgrammist. Digiluubi, mikroskoobi kasutamine, preparaatide muretsemine koostöös vanematega. Loodusfilmide vaatamine PowerPoint esitlused erinevatel loodusteemadel. Vanem rühm osaleb teadusringis.
|
2. |
Õpetame lastele digioskusi
|
Rühmas saavad lapsed kasutada Robo Tigu, Blue Boti, jutupliiatsit. Vanem rühm osaleb robootika ringis. |
3. |
Looduse ja keskkonnateadlikkuse tõstmine
Lapsed saavad osa PowerPointi teel esitletavatest loodusteemadest, käiakse looduses, matkal, külastatakse muuseume, võetakse osa loodusprojektidest ja looduse uurimustest, mis seotakse aktuaalsete keskkonna arengu suundadega.
|
Lapsi õpetatakse nägema looduses nähtamatut. Matkad ja õppekäigud metsa, tuntumate loomade, taimede tundmine. Räpina aianduskooli projektis viktoriinidest osavõtt, taimede kasvatamine. Lasteaia õueala jaoks lilletaimede ettekasvatamine kevadel. “Huvitava bioloogia” katsete tegemine ja nende soorituste fotode saatmine ning filmide vaatamine. Elistvere loomapark Zooloogia muuseum Keemia ja bioloogia alased katsed Alatskivi matkaraja külastamine Vanemuise Väike maja ja TÜ Loodusmuuseumi ühisprogramm „Mängult või päriselt” REKY etendus Jõgeval „Siis kui leib magusaks muutus” „Suukooli” programm
|
4. |
Viisakuskasvatus Laps oskab eakohaselt käituda lihtsamates situatsioonides ja on suheldes viisakas.
|
Igapäevane selgitus ja eeskuju. Käitumisjuhiste koostamine koos lastega. Mängud ja situatsioonimängud.
|